Saturday, September 26, 2009

..:: aku , kau & dia ::..

aku,
tak laen spt yg kau lihat,
insan biasa,
penuh noda dan celanya.

kau,
zahirnya amat sempurna,
sayangnya xsesempurna yg ku sangka,
kau juga ada celanya.

kita,
bagai langit dan bumi bezanya.

kau,
mahu aku jadi sepertimu,
membontoti setiap jejak langkahmu,
berwajah manis dihadapanku,
mengadu domba dibelakangku.

dia,
kelihatan tak kurang lebih sepertimu,
intonasinya seiring melodimu,
tapi dia mengawasi katanya,
mengadu domba jauh sekali.

dia,
xmahu aku jadi dia,
tapi mahu aku menjadi aku yang lebih baik,
xmemaksa aku berubah,
tapi mendorong aku merubah.

aku,
harap kau terima aku seadanya,
seperti dia menerima aku.

aku,
harap kau hentikan segalanya,
kerna menjadikanmu sebagai idola,
adalah sesuatu yang mustahil..

p/s: don't judge a b0ok by it's cover la.klo xpuas aty cakap r depan2..n don't be so full of urself la..

No comments: